Positiv laddning


God morgon, kära du! 
Denna promenad tog jag tidigt igår morse. Tänk så stilla och fridfullt allt är på morgonen. 
Och så effektivt man vaknar till! Sedan smakar det så bra att gå in och äta frukost, läsa tidningen... Inbland innan de andra ens hunnit vakna.
Idag tog jag ingen promenad. Idag fixade jag hos hönorna lite extra istället.
De gör också att jag vaknar till.


Här om dagen befann jag mig hemma hos min kompis C. 
Vilken jättemysig eftermiddag vi hade! 
En av Cs hönor hade fått kycklingar. 
Och vad hon tog väl hand om dem! 


När det serverades bröd, så plockade den lilla hönsmamma brödbitarna och sprang sedan iväg med dem till sina små. Delade ut åt alla och en var, så att även den mest försiktiga lilla kycklingen fick smaka...


Precis så som jag kommer att få göra med 
mina kycklingar om några veckor.

Hittills har mina kycklingar bott i en flyttkartong.
Men varje eftermiddag har Ica 
(kycklingen från Ica) och ev någon mer
 hoppat ur lådan. 
Och springer runt i övriga rummet.


Så nu har de fått en större låda att bo i. 
Med högre väggar.


Japp, så här ser det ut hemma hos oss.
Hihi, jag som aldrig mer skulle ha 
hönor inomhus...
Men när kycklingar är 
så här små 
dammar de inte så mycket. Än.

Hoppas din dag blir fin.
Själv ska jag hålla i utbildningen hela dagen.
Det brukar vara väldigt roligt.
Men jag blir trött....
Ikväll väntar dock tjejmiddag,
 så det piggar upp igen.
Ha det  bäst! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: