Fantastiska Agnes

Vilken underbar hönsmamma hon är,
min silkeshöna Agnes.
Hon har gjort det förut och nu gör hon det igen
adopterar föräldralösa kycklingar.

Kycklingarna som knäcktes denna vecka
upplevde nog inte att de var föräldralösa.
De hade nog uppfattningen att 
jag var deras mamma.
Vilket jag ju är, på sätt och vis.
De ropar när de ser mig och tystnar när jag bär upp dem.

Agnes hade nog inte en tanke på att få barn.
Hon gick i hönshuset och skulle just 
plocka sig några havrekorn. 
Då blev hon helt plötsligt upplyft
(av mig)
och inburen i huset.
Nedsläpt i en låda med 8 snopna nykläckta kycklingar.
Som dock fann sig ganska snabbt och kröp in under den nyanlända "mamman".

Agnes såg minst sagt förvånad ut.
Men stannade kvar i lådan.
Lät kycklingarna värma sig under hennes mage.
Visade dem vart de kunde äta.


Nu sover de sött, alla nio i lekrummet, i sin låda.
De två  skadade (?) kycklingarna sover i kläckmaskinen.
Har googlat lite och hoppas nu att de ska repa sig tills imorgon (hoppas hoppas!!)

Go kväll ! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: