Julen är här!

God morgon på Dig!

Idag var det minst sagt frostigt ute.
Och eftersom vattnet frusit ute i stallet...
så blev det till att hämta vatten inifrån huset.
Det blir en liten motionsrunda bara det,
fyra hinkar/ vattenautomater till hönsen och så en hink till fåren.
Och eftersom jag inte är bläckfisk (med åtta armar, ni vet) så blev det några rundor.

Jag passade på att släppa ner en brustablett med multivitamin i varje vattenhink också, åt hönsen.
Jag har hört både de som rekommenderat det och de som inte gjort det.
Fast jag tänker att om vitaminer hjälper oss att hålla oss kanske lite friskare, så kan det kanske hjälpa hönsen..?

Dagarna springer fram, känns det som. 
Det finns saker jag tänkt att jag skulle dela med mig av till dig, men så går den dagen, och så är ögonblicket liksom över...

Men nu är det iallafall jul i vårt hus!
Jag gillar inte att julen invaderar hemmet innan advent...
Men majoriteten här hemma tycker absolut att mitten på november inte är en dag för tidigt att julpynta...
Julen blir lång!



Nu dags att skynda till jobbet, vi hörs!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: