Visste väl att jag skulle få nytta av den där!

Mitt bygge av litet hönshus fortsätter. 

Jag är en samlare.
 Har svårt att göra mig av med minsta lilla träkloss. 
För om jag slänger den, så är det naturligtvis just en sådan träkloss som jag kommer att behöva!

Nu har jag kunnat få nytta av väldigt mycket av mitt spillvirke (eller bråte...)
,nu när jag bygger mitt 
Flyttbara lilla hönshus
Känns ju fantastiskt fint 😀


Som den här skivan, till exempel. 
Den sparade jag för flera år sen.
 Smugglade undan den från
 Mr.Älskar-att-slänga-allt-ien-hög-och-sedan-elda-upp-David
gjorde jag. 
Och nu, åååratal senare kan jag stolt plocka fram den och nöjt konstatera att den ska få bli hönshusets lilla dörr! Finemang.

En hink med färg hittade jag också...
Bjöd in Emil att få hjälpa till att måla,
och då blev liksom inte bara fönsterfoder och knutar vita...


Golvet består av en skiva som jag fann på brädgårn' (Hör och häpna!) så den är det enda jag faktiskt fått köpa nu.

Och naturligtvis måste det finnas sittpinne.
En liten sådan, men det är ju inte heller så många som ska bo i detta lilla hus. Två-tre silkeshönor kan nog bli lagom.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: