Oskyldigt anklagade

Helgen som gick var på det hela taget
Superduperbra.
Men på vägen till underbara Fjällbacka blev 
min man och jag 
kränkta, illa till mods och anklagade för stöld!

Finns det några mer plikttrogna medborgare än vi två? Här ser du oss direkt efter den chockartade händelsen.

Jo, så här var det, va.
Vår bil höll på att få bensinstopp. David höll på att få blodsockerfall. Jag höll på att kissa på mig.
Därför stannade vi vid macken i Götene. Här tankade vi, kissade vi och åt vi mat. Frid och fröjd, nu bara att fortsätta bilfärden. Trodde vi! För när vi skulle betala för varsin kaffe i kiosken så krävde kvinnan i kassan att vi även skulle betala för drivmedlet till vår bil. 
Igen?
Men jag har ju redan betalat, sa David.
Men nepp, det ville inte kvinnan i kassan gå med på. Nej, hon visade envist på ett kvitto som hon skrivit ut, som bevisade (?) att vi visst inte betalat en halvtimme tidigare.

Vad ställd man blir. 
Vad nyfikna övriga kunder blir! Ett par tjuvar!
Som smiter ifrån tankning, men som vill betala för varsin kaffe.

Men vi hade ju betalat! Dumt nog hade vi tackat nej till kvitto. Till slut bad David att få se på bevismaterialet (kvittot som kvinnan höll framför sig som en sköld mot oss). 
Men här står ju diesel. Vi har ju en etanolbil!
Då fick vi gå. Ingen ursäkt eller något. Men vi fick gå därifrån. Jaha? Är vi inte misstänkta längre? 

Kunden har alltid rätt. 
Jo, iallafall denna gång!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: