Spökkalas

Hej!

Regnar det på dig också?
Här har det droppat till och från, mest hela dagen. Men nu håller det på att kanske spricka upp. Hoppas. 
Vi trotsade ändå regnet i förmiddags och fortsatte målningen av sjöboden.
Men just nu har vi paus.
Film och läspaus. Valfritt för samtliga familjemedlemmar. 


I augusti blir vår Emil hela SEX ÅR. 

(Men jösses, vart tog de sex åren vägen egentligen?!)

Emil har sagt att han vill ha ett spökkalas när han fyller 👻 
Och att han vill bjuda alla jämnåriga på sin förskola. 
Plus några kompisar till. 
Efter en del uträkningar kom jag fram till att vi landar på ca 20 barn. 
😲😵

Här krävs planering!
Så häromkvällen började David och jag att diskutera hur i hela friden ett spökkalas (för tjugo barn!!) ska anordnas...?

"Kan man hyra ett skelett från typ vårdcentralen? 
Och sen gör vi en spökrunda för barnen. 
Och när de kliver in i logen så kastar vi ner skelettet på barnen!", föreslog David.
"Om vi två klär ut oss till spöken, förser barnen med varsin ficklampa och så släpper vi in dem i ett mörkt rum, där de ska leta efter något", funderade jag.
"Ja, jag kan ju skaffa mig en sån där yxa, som jag har på huvudet.
 Eller så jagar jag barnen med en yxa!",
 utbrast David ...


Här avbröt min mamma oss. Hon trodde vi eventuellt skulle bli anmälda om vi anordnade ett sånt här barnkalas. Och visst, de är ju trots allt bara sex år...


Vi fortsätter planeringen av Emils spökkalas. 
Ha det bäst!





Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahaha, underbart 😂 Men jag håller med din kloka mamma, era skräckplaner får ni nog spara till en "vuxenfest" istället :)

2015-07-28 @ 20:59:26
Postat av: Susanne.U

Oj, missade namnet men det var jag som skrev föregående inlägg ;)

Svar: Så roligt att du lämnar en hälsning, tack! Tycker det är så roligt med feed-back ☺ Och du har rätt, bäst vi filar lite på idéerna för kalaset...😉Kram
Kycklingmamman

2015-07-28 @ 21:00:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: