Stackars Albertina

Albertina den fina
har snart inga fjädrar kvar.
Tuppen Bennys kärlek har gjort henne
alldeles bar...
 
Vad ska jag göra?
Tuppens favoritdam, Albertina
är nästan helt kal om ryggen....
Det ska visst finnas en typ av "sadel", som man klär på hönor
som lider av "skavsår".
Jag blir nog tvungen att skaffa en sådan sadel till
Albertina!
 
Albertina är,
förutom nuvarande tuppen Bennys favorithöna
(hon var även föregående tuppen Alfons favorithöna -vila i frid Alfons)
flockens MATGLADASTE höna!
Så fort jag kallar på dem
("pull pull pull!")
så kommer hela flocken med höns rusande
- och först av alla kommer
Albertina.
Sedan norpar hon de bästa bitarna, gömmer sig sedan,
så hon får ha dem ifred.
(Smart tjej! Så gör jag också ;-)
 
Hoppas din helg varit fin!
Här hemma har vi haft lite 2-årskalas, igen.
 
Mina vänner är världsbäst på att baka fina/ roliga/ fantasifulla
tårtor.
Så jag ligger definitivt i lä där.
Men det vet ju inte mina föräldrar, hehe...
 
//Anna
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: