Ska alla ha barn nu..?!

Underbara LÖRDAG!
Men vilken underbar dag vi haft -vilket väder! Kommer våren nu, på riktigt, tror du?
Jag hoppas i alla fall att vi snart får se solsken, krokus och tulpaner i massor!
 
Här hemma åkte påskfjädrar och påskris upp för säkert två veckor sen
(gäller ju att hinna njuta ordentligt).
Ett annat säkert vårtecken är BYTARDAGAR!
Underbart, tycker jag, med bytardagar. Och så smart!
Verkligen något som behövs i vår värld, där mycket går ut på att köpa så mycket man bara kan...
Jag har både sålt (adjöss alla bebiskläder...)
och köpt kläder och böcker till barnen idag, för en struntsumma!
Jag känner mig såå nöjd! (och duktig, eftersom jag gjort miljön en stor tjänst).
 
 
Jag minns en nyårsafton för drygt 5 år sedan.
Nyårsafton. Hela vårt nyinköpta hus fyllt av vänner.
Vuxna vänner!
Då avslöjade nära kompisar till oss att de väntade barn.
VA??!!
"De är ju inte kloka", tänkte jag!
Snart därefter avslöjade våra andra vänner att de OXÅ skulle ha barn.
Då insåg jag att det var lika bra att hoppa på tåget, för att inte ligga efter, så att säga...
 
...verkar som om hönorna därute tycks fått samma tankar...
För när Beatrice ligger där, så duktigt på sina tre golfbollar,
så verkar de övriga hönsen tänka att de nog bör göra det samma.
Fast då lockar jag dem med
 en tur ut i trädgården...
och det kan de inte motstå!
Jag plockar alla ägg som värps. Men imorgon ska jag låta några stycken få ligga kvar under Beatrice...
 
Sedan är det bara att vänta 21 dagar!
 
Ha en fin kväll nu, kära du!
Vi ses//
Anna
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: