Och så åkte brudbuketten ut!

Kära du,
så välkommen du är hit,
till min bloggsida!
Jag vaknade kl. sju i morse
  (fast egentligen var ju klockan sex,
men eftersom vi hade ställt om klockan så var ju klockan sju).
Konstaterade då att jag hade ont i halsen
(stackars mig!)...
Så jag försökte somna om
(alla andra sov ju, så det var ju egentligen läge att passa på! )
men det gick inte.
(Jag har inte alltid varit så här morgonpigg, men ser det som en bieffekt av att vara småbarnsmamma...
slocknar liksom redan vid nio på kvällarna, och då är det ju inte konstigt att man vaknar vid sex..!)
Så jag klev upp.
Tänkte att det nog skulle kännas fint med en promenad innan frukost,
så jag snörade hurtigt på mig powerwalkskorna,
och gick sen ut.
Fast när jag tittade förbi hönshuset,
så insåg jag att det verkligen var i behov av att städas.
Så städning av hönshus fick det bli,
vid åttatiden på morgonen
(fast egentligen var ju klockan bara sju,
men eftersom vi nu ställt fram klockan så var klockan åtta).
 
Och vad hittar jag på hönshusvinden, tror du?
Jo, min sju åt gamla
b r u d b u k e t t !
 
Ni som känner mig vet att jag hatar att slänga saker.
(antagligen därför jag sparat på min vackra brudbukett?)
Så innan jag hann ångra mig
så kastade jag ut buketten.
Tror ni jag kommer att ångra mig? Vacker??
 
Hm, tror faktiskt inte det...
 
Idag har vi grillat på lunchen.
Vad man njuter av vårsolen nu, eller hur!
 
Ha det bäst!
//Anna


Kommentarer
Postat av: Sara - Mamma till Max (-08) och Ebba (-13)

Anna, nu har du under helgen skilts från både bebiskläder och brudbuketten.....du går in i en ny fas i livet :)

Svar: Haha, ja, eller så är det 31-årskrisen! ;-)
Kycklingmamman

2014-03-30 @ 21:30:22
URL: http://sarasrum.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: