Semester!

 
Vårt numera röda hus. Vi är sååå nöjda med den nya färgen på huset!
 
Sommar, semester, solsken, glass och jordgubbstårta!
 
 Välkommen in i barnens nyöppnade affär och café!
 
 
Hönor som tillåts att ströva fritt hela dagarna!
När jag närmar mig dem så kommer alla rusade,
för de kan ju tänkas att jag har med mig matrester...
Men naturen bjuder ju också på en massa smaskens...
 
Och så avslutas dagen med hemmagjord fylld pasta, mmmm.... Den gjorde jag bra!!
 
Hej, rara du!
Å, jag känner mig faktiskt riktigt lycklig!
Jag har semester, tillsammans med min underbara lilla familj.
Så skönt att kunna greja och påta med saker här hemma
i lugn och ro.
Att hinna umgås.
 
Varje dag så packar jag in de tre små
kycklingarna
i en kartong. Och sedan bär jag med mig den
pipande kartongen
ut i trädgården.
Efter trippar lilla hönsmamman.
När vi kommit fram till
kompostgallerburen,
så ställer jag in kartongen med alla kycklingar,
 och in smiter då även lilla mamman.
Smidigt att kunna utnyttja mammainstinkten, hehe....
 
Jag ägnar även en liten stund varje dag
åt att lära (nåja, försöka att lära, snarare)
hönsen vad värpredet ska
användas till.
Det går så där...
Ett ägg hamnade iallfall på rätt plats idag.
Det måste ju ändå ses som en framgång!
 
HA det bäst!
Det har jag det :-)
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Pauline

Så underbart! Höns är härliga varelser. De är otroligt underhållande. Skriver lite om våra höns på min blogg också. :)

Svar: Javisst är de! Va kul med en till hönsblogg, jag ska kolla in din! :-)
Kycklingmamman

2014-07-12 @ 22:47:07
URL: http://www.lustforliving.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: