Sommarstugor och Ohyra

God afton, kära du!
 
Visst kan man snickra själv
-Tänk bara så nöjd man blir efteråt (kanske...)
Men ibland känner jag bara att jag
har inte tid!
Så skönt att bara... köpa färdigt!
 
Har därför bestämt mig för att inte snickra ett sommarhus till hönsen, det har jag ju redan provat en gång.
Och det blev ju sådär.
Visst, det går att använda,
hönshuset som blev barnens lekstuga,
och det kommer jag naturligtvis göra (stackars barnen som blir utan lekstuga...)
men jag behöver
fler sommarstugor,
om jag ska lyckas med min färgavel... (jag vill bara ha vita och svarta, ev. grå, kycklingar denna gång!)
 
Så, efter ihärdigt letande, bland annat bland diverse lekstugor

 
Så hittade jag ett som säljs av
Praktiskt och lätt att flytta på
-vilket är smidigt ifall man vill ha hönsen i en hönsgård
men samtidigt ändå alltid ha fräscht gräs för dem att beta av.
 
Så ett sånt här blir det nog...!
...
 
Kanske undrar du nu
(liksom min käre men ibland undrande make)
varför jag är så besatt av att ha
ännu flera
hönshus, än det som jag redan har?
 
   Jo, det ska jag nu tala om. Svaret är:
kvalster, ohyra, löss.
Och vill man (som jag)
undvika
ohyran i ett hönshus, så bör hönsen byta bostad under några månader under sommaren.
Under tiden rengörs hönshuset.
 
Och om mina stackars barn blir alltför ledsna
över att jag tänker mer på hönsen än på dem...
(neeej, det göör jag inte! Men räknar liksom mer med att hönsen får löss och kvalster än att barnen får det)
så kanske kanske kanske att jag köper en lekstuga till dem (för visst är den svarta där uppe jättefin!
(jag kanske kan vinna på triss...? 10.000 räcker ju!)
 
Ha en fin kväll!
//Anna
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: