Värpreden

 
God morgon!!
 
Å, det är så kul för nu har hönsen börjat att värpa igen!
Det måste väl vara ett säkert vårtecken?
Förut har jag kunnat hitta ett ägg varannan dag, men nu hittar jag 3 ägg/dag.
Det är de tre 1-åriga hönorna som värper. Men det är nog bara en tidsfråga innan de små halvårsgamla hönorna också kommer bidra till våra äggfrukostar. Då blir det 7 ägg/ dag. Det blir många pannkakor det.
Och gyllengula sockerkakor...Mums!
 

Hönorna (och tupparna också!) älskar sitt värprede.
Och det är min äldste son EMIL och jag som gjort det. Det är därför det är så otroligt vackert ;-)
 
Men om jag nu skulle ta och dela på flocken så behöver jag (nä, hönorna!) ett till värprede....
Detta tycker jag var en hygienisk lösning!
Fann den på internet, så vet inte vem som gjort denna smarta lösning
Man ska ju undvika alla springor, om man även vill undvika hönskvalstren. Dessa reden är ju bara att spola av!
 
Jag får fundera och återkomma om vad det blir!
 
Idag lördag, underbart!
Jag ska ut på lunch med några väninnor -det ska bli så kul!
Sen blir det pulkaåkning! Det verkar som om det är bäst att passa på, för sedan kanske det ska bli plus-väder...
Och ikväll, MELODIFESTIVAL!
 
Verkar som om detta blir en bra dag!
Hörs, hörru!
//Anna
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: