Olle och jag!

En underbar, fantastisk morgon, om du frågar mig!
Vaknar (utsövd!) klockan 7.
Ser hur Olle ligger och sover bredvid mig i dubbelsängen.
Smyger mig ned till undervåningen, för att jag inte ska väcka honom.
Hör hur både diskmaskin och tvättmaskin är igång.
 David har gjort sitt jobb, innan han for till (avlönade) jobbet i morse alltså, bra.
 
Går ut. Andas in den svala, friska luften. Ljuvligt. Ljust ute!
Går till stallet där hästarna nickar god morgon mot mig.
När jag kommer in i huset igen, möter Olle mig
glad och kramig.
Goa unge!
 
Vi kommer överens om att gå ut gemensamt till höns och hästar.
Tar på oss våra overaller, stövlar och vantar.
Konstaterar, så som man bara kan göra med en (snart) 2-åring, att vi har lika mycket kläder på oss.
Sedan går vi ut genom dörren.
Tittar på hönsen. Härmar hönsen. Matar hönsen.
Tittar på hästar. Går ut med hästar till hagen. Matar hästar.
 
Tar oss ytterligare en promenad. Kisar mot solens orangea strålar.
Enas om att det är dags att det börjar bli dags för välling/frukost,
efter att vi tittat på höns och hästar bara en sista gång, förstås.
 
David jobbar. Emil sover hos sin mormor och morfar.
Så mysigt att ha lite alldeles egentid ihop med sin
fina goa (snart) 2-åring!
Vart tog min bebis vägen...?
 
Önskar dig en fin dag, min vän!
//Anna
 
 


Kommentarer
Postat av: Sara - Mamma till Max (-08) och Ebba (-13)

Å så mysigt. Det är verkligen värdefullt att få egentid med ett av barnen och samtidigt värdefullt för det andra barnet att få egentid men mor- och farföräldrar!

Svar: Absolut!
Kycklingmamman

2014-02-22 @ 19:16:07
URL: http://sarasrum.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: