Det har varit tufft...

Det har varit en tuff tid.
Det finns nog ingen i hönshuset som numera inte har en kal hjässa (-och det säger väl en hel del!)
Ja, det skulle vara jag och Tuppen isåfall...
 
Det har faktiskt varit riktigt beklämmande att varje morgon, när jag kommer ut till mina höns,
se hur de sju hönorna blir jagade av de
fyra ("kärlekstörstande") tupparna...
 
Samtliga hönors en gång så fjäderberikade huvuden, är nu endast ett minne blott...

Inte nog med att tupparna slogs om hönsen
de slog varandra också!
Så att både blod och fjädrar yrde!!
 
Men nu är det så
lugnt och harmoniskt
igen!
 
 
Efter moget övervägande lät jag två av tupparna flyga vidare mot
¨"sjunde himlen"...
 
 Det är riktigt kul att ALLA hönsen nu värper
REGÄLT!
Jag känner mig
SÅ RIK
när jag (och barnen) går ut och hämtar
de godaste äggen som finns
:-)
 
 
 
Idag, torsdag, är jag "mammaledig" !
Som jag
sätter värde på  att
i alla fall EN dag i veckan få vara med
MINA BARN (och höns -haha!)
Då går vi till Öppna förskolan.
Leker.
Myser.
Mina barn tindrar med ögonen (så klart!)
 
Emil skottar,

Sådana här dagar behöver jag
också!
Fasar faktiskt (ibland) över hur FORT åren går!
Tänk att mina barn redan är så stora!!!
-jag hinner liksom inte riktigt med...
 
Ha en fin dag du också!
//Anna
 
 


Kommentarer
Postat av: Sofia E

Fina barn du har. Hade Emil haft en lång fläta på ryggen så hade det kunnat vara du för ca 25 år sedan 😊 kram

Svar: Haha, ja kanske det :-)
Kycklingmamman

2014-02-20 @ 20:44:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: