Snart lackar det...

Hemmagjorda (såklart!) saffransbullar och hemmagjorda chokladpraliner.
 
En av tomtarna från årets luciatåg 
 
Här stöper vi våra egna juleljus
 
Hela familjen har varit till min mormor och bakat pepparkakor
 
GOD JUL
i alla stugor (och lägenheter!)
 
Ho-ho-ho...Nu börjar det sannerligen lackas ordentligt mot jul!
Vi har redan hunnit baka lussekatterna.
Ätit upp lussekatterna.
Bakat pepparkakor (från grunden!)
Huggit våra egna (4 stycken!) julgranar.
Klätt våra julgranar.
Inhandlat julklapparna.
Slagit in julklapparna.
Stöpt våra egna juleljus.
Bundit dörrkransar.
Pyntat utegranar och huset med små ledlampor.
Och gjort chokladpraliner.
 
Ujujuj, det är mycket som ska hinnas med,
om det ska bli en sån där riktig Svensk
"Ernst-JUL".
 
För det måste man ju.
Väl?
 
Rackarns va lätt det är att addera ihop allt som man ser på
Instagram,
Face-book och
Bloggar.
 
Inte blir det ju lättare för dig,
nu när du ser hur väl
Jag
förberett mig för denna högtidernas högtid.
 
Men vet du, mina chokladpraliner gick inte ens att äta.
Så äckliga blev de.
Vi delade på en Paradis-ask, från Ica, istället.
 
Pepparkaksdegen hade min mormor gjort.
Jag bakade bara i ungefär en halvtimme.
Emil fick göra resten. Han höll på i 4 timmar med att baka
(obs! Nej, jag tvingade honom INTE!)
 
Det blir ju jul ändå, trots att allt inte är perfekt!
Kul att det kommit lite "puder" ute!
/Anna
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: