Farväl alla kläder och sommaren

En efter en ser jag på dem. 
Stryker handen över dem,
känner doften av dem.
Det är över nu. Dags att gå vidare.
 
God kväll!
Snart dags att gå ut för att natta hästarna. Sedan är det min tur att få krypa ner i sängen och sussa. Härligt!
Ikväll och i gårkväll har jag gjort något som jag tänkt länge att jag ska göra. Men skjutit på det,
för jag vill ju egentligen inte.
Jag har packat ner barnens bebiskläder i en kasse, efter att ha märkt alla plaggen med pris och storlek
för nu ska de säljas, är tanken.
 
Jag är en samlare.
Jag samlar för att jag är övertygad om att jag en dag kommer få användning för mina saker.
Jag samlar för att mina saker väcker minnen och känslor.
Jag samlar för att jag avskyr att slänga.
Men sälja kan ju kännas okej. Då får någon annan liten bebis chansen att blir riktigt fin,
precis som mina underbara prinsar! ;-)
 Nu ligger alla plaggen i en enda stor hög, som en stor hög med tvätt. Det är skönt.
Hade de varit fint vikta hade jag inte tvekat att plocka tillbaka allt i byrån igen.
 
Helgen som var laddade vi energi på kusten.
Det är verkligen rofyllt på kusten, särskilt så här på hösten.
Havet låg så stilla och blankt hela helgen.
Nu är alla utemöbler intagna. Stegen uppburen på däcket.
Tack för den här sommaren! Vi ses till påsk igen.
 
Hoppas du har en fin kväll!
/Anna
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: