Dagen då huset brakade och vi sov ikapp

Godkväll, min vän!
Vid eftermiddagsfikat idag, 54 dagar innan julafton, plundrades vårt pepparkakshus.
Det var det bästa vi kunde göra med huset,
som innan det ens hunnit pyntats med godis,
höll på att rasa ihop...!
Det smakade gott i alla fall! :-P
Det är en fördel att vara ute i god tid! -Då hinner man (i händelse av ev. misstag)
göra om och göra rätt!
Lussebullarna bakades i förra veckan.
Men de blev heeelt perfekta!
Så lussebaket kanske får göras om av en annan anledning ;-)
 
Vi har också vilat en hel del idag, barnen och jag.
Det kan behövas efter några nätter med hosta, feber och falsk krupp.
Det är en "härlig" ny erfarenhet jag fått sedan jag fick barn,
hur lite sömn man faktiskt kan klara sig på!
Hoppas vi alla är pigga och friska imorgon!
 
Nu ska du få följa med ut till hönsen.
Det känns som att jag är skyldig dig det. Surfar man in på kycklingmammans blogg
så lär det väl inte enbart vara för att läsa om vårt  uppätna pepparkakshus...? Eller?
 
Här kommer Albertina gående. Ensam.
Hon verkar leta efter något. Eller någon?
 
Som det verkar nu så är det 4 hönskycklingar
och bara 3 tuppkycklingar.
Kan ju inte stämma...?!
Bemil-y eller kanske Beda (-den sneda)?
Benny och Barbro?
Visst ser man tydlig skillnad på tuppkycklingen (t.v) och trolig hönskyckling (t.h) !
Ceasar
Albertina går fortfarande och letar...
Men de hon letar efter (Agda och Alfons) befinner sig på "buffébordet".
-Fetare maskar de som lever i gödselhögen, finns nog inte.
Mums...?
(Nej, då föredrar JAG pepparkakshus och lussebullar!)
 
Det är Alfons, Agda och Albertina som hänger ihop mest nu, när de andra två hönorna mestadels
ägnar sig åt att passa sina barn.
 

trevlig kväll önskar jag dig!
//Kycklingmamman


Kommentarer
Postat av: Sara - Mamma till Max (-08) och Ebba (-13)

Hoppas ni kryar på er nu! Ebba har hostat i snart tre veckor. Det ger sig aldrig men det är mest när hon sover. Klassiskt gällande barn verkar det som.

Svar: Ja, den där hostan är inte kul.... Hoppas ni är friska nu! Kram
Kycklingmamman

2013-10-31 @ 21:42:10
URL: http://sarasrum.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: