Är jag tant?

Kära du, så bra att du kom!
Jag misstänker vad min syster säger sig ha vetat länge...
Jag har blivit tant!
 
Det var faktiskt redan i morse, när jag tog ut hästarna, som det slog mig
-vad det är praktiskt att ha håret i knut, då är det ju inte alls i vägen!
(egentligen inget märkvärdigt med det, det är ju fler yngre tjejer, än tanter, som har håret i knut ...)
Men det är mer, lyssna bara..
 
Jag har ibland svårt de uttryck som gäller bland dagens ungdomar (och även mina jämnåriga!). När jag hör någon använda uttrycket "hänga" så får jag upp bilden av att någon bokstavligen hänger någonstans!
Och vad är det för uttryck, "fettkul" -hur roligt är fett??
En (ung) telefonförsäljare ringde, han tyckte det var "grymt" att jag ville svara på några frågor
 ... eh? Varför frågar han då?!
 
Mina uttryck är till exempel 
"i all sin dar!", "kärra nån!" och (något som både min syster och min man hade roligt åt) - "saftbutelj"
TANT!
 
När min man och jag är lediga dricker vi
elva-kaffe! -på verandan!
TANT och gubbe!
 
Några av mina intressen är att
sy och baka.
Jag ska ju t.ex. sy en egen kjol
TANT!
 
Jag gillar att lyssna på " ring så spelar vi", och "melodikrysset"  på radion.
TANT!
 
Jag har höns. Fattas bara att jag börjar bära med mig dem i en sån där shoppingvagn...
TANT!
 
Jag har fyllt 30. Nu går det bara utför, det vet ju alla....
 
...fast det är väl modernt att vara tant?! Jag har precis för mig att jag hörde det någonstans!
Nu ska jag ta min stickning och sätta mig i solen. Slå på radion och dricka kaffe!
Förresten, kanske skulle ta och klippa och permanenta håret...vad tror du?
 
Ha det bäst!
//Kycklingmamman
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Sara - Mamma till Max (-08) och Ebba (-13)

Du är en modern tant Anna =)

Svar: Precis!!=) Tack,Sara!
Kycklingmamman

2013-05-28 @ 22:17:43
URL: http://sarasrum.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: