Hipp hurra, fyra år idag!

...nä, inte idag -men igår!
Ja, för det var egentligen igår som min store prins Emil blev 4 år!
...men inskolningen på dagis har tagit rejält på krafterna, dels på barnens krafter -men främst på mina!
Dagen idag har jag mest ägnat åt att försöka vila mig frisk från den här förkylningen som jag dragit på mig. Konstig känsla det där, att vara förkyld. Hade nästan hunnit glömma hur det känns! ;-)
 
Hur som helst så var det inte igår som vi firade Emils födelsedag. Nej, det gjordes (första gången) redan i söndags. Då uppvaktades det på sängen med paket, då fick Emil välja lunchen (risgrynsgröt, i år igen...) och då kom mina föräldrar, min syster med sambo samt min mormor och morbror sjungandes och kånkandes på diverse födelsedagspresenter! Då var det fika med hembakat. Detta år försökte jag mig på en "Blixten-tårta".
Hrm, det gick väl sådär... inget jag rekommenderar, vill jag bara säga!
För att försöka förhindra diverse misstolkningar ang. vad tårtan föreställde, så la jag dit en bild nedanför...Kanske kunde underlätta för gästerna att se en liten likhet...kan man ju hoppas!
 
Davids farmor besökte oss i veckan, så vid frukosten på torsdag så blev det också paketuppvaktande.
På fredagen bjöd Emil på glass för kompisarna på dagis.
Och imorgon kommer Davids släkt hit. Då blir det åter kalas.
 
Fyra år- fyra kalas, kan man säga!
 
Nej, nu svettas jag! Ska nog vila lite nu.
Ha det bäst!
//Kycklingmamman (känns bra att åter kunna kalla sig det!) 
 
 
 
 

 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: